6 Februari – Semikolonets dag

Är du språkpolis? Mina ögon dyker lixom på stavfel och grammatiska fel i texter som ges mig. Inte förr korrläsning utan för att innehållet t.ex. utgör underlag för en diskussion på kommande kundmöte. Det rör sig förvisso inte om semikolon specifikt, utan snarare hanteringen av vårt språk.

Min grammatik i bloggen är måhända inte korrekt. I bloggen känner jag inget krav att det ska vara korrekt. Oftast bloggar jag från mobilen, sittandes i soffan, och då får det lov att gå fort. Stavfel vill jag undvika i möjligaste mån, men i övrigt..

Är glad att killarna till stor del plockat upp möjligheten till uppdelning av meningar via komma och andra avdelare; det gör ju texter så mycket enklare att läsa.

Taggat:

Kommentera

