2 år

Pappa.

Hur kan det redan ha gått 2 år? 2 år sedan du lugnt och stilla fick somna in med mamma, Ca och mig själv runt dig.

Jag gillar det här fotot. Du var relativt nybliven pensionär. Du och mamma hade funnit ert smultronställe i södra Frankrike. Det som skulle komma att bli ert andra hem i nästan 20 år. Er tillflykt när hösten trängde på. Förlängd golfsäsong. Slippa svensk vinter.

För 2 år sedan hade ma och jag nyligt kommit hem efter att ha avvecklat ert liv på Rivieran. Ca hade varit hos dig och jobbat på distans ett par timmar då och nu.

Jag var i Kd, eller dess närhet, på jobb och bodde hos dig och ma. Satt hos dig. Höll handen. Pratade lite. Mest var vi tysta de sista dagarna. Du blev fint hjälpt av hemvården och palliativa teamet.

Så en kväll. När Ca kommit oxå. En söndag. Hela eftermiddagen trodde vi du skulle lämna oss. Vi sa att det var ok. Vi låg bredvid i sängen. Småpratade. Höll dig i handen. Strök din kind. Till slut. Till slut orkade du släppa taget. Andningen blev lugn. Långa uppehåll. Och så det sista. En försiktig suck.

Älskade Pappa. Du är med mig i vardagen. Jag funderar på hur du skulle tänkt. Agerat. Jag följer inte alltid den linjen men jag tror du ler i din himmel.

Ler när du ser dina 5 barnbarn. Självständiga roliga trevliga och envisa individer. Ler när du ser mamma må bra i sin vardag med sina vänner, med oss och på resor. Ler när du ser att Ca o jag tar hand om oss och våra familjer.

Tack Pappa för den du var och dem du hjälpte oss att bli. Älskar dig. ❤️

20140128-235127.jpg

Taggat:

One thought on “2 år

  1. vardagsgladje 29 januari, 2014 kl. 10:22 Reply

    Ja, tiden går. Det är tur att vardagen påminner oss om dem vi älskar, tycker jag. Så fint att ni fick vara tillsammans på slutet. Kram ❤

Kommentera

