27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

Nu är jag sent ute igen. Inget annat att skylla på än att jag verkligen inte vet vilket band det skulle vara. Seriöst.

Jag har tidigare noterat att mitt musikintresse inte går ner på detaljnivå generellt sett, alltså till vem som spelar vad, var och varför. Så den här är klurig. Och sen har vi det här med min röst. Den sjunger inte. Inte ens doa kan den. Barnen hyschar förtvivlat när det är dags att sjunga födelsedagssånger. På spelfronten har jag i tur och ordning spelat triangel, piano och fiol. Fröken Tropp på kommunala musikskolan var en stark förespråkare för Bach och dylika herrar. Det gjorde inte sitt till för att öka på pianointresset.

Men ok, eftersom det här är helt hypotetiskt (jag utgår från att jag aldrig ska behöva få en pistol riktad mot mig..) så får jag väl slå till med Dire Straits. Eller kanske Pink Floyd. Mest för att dessa två band ger mig en skön flashback till 80-talet och allt vad det innebär med gymnasiet, kompisar och killar. Gänget vi hängde med var omhöljt av denna musik. Ihop med filmmusiken från Blues Brothers.

Taggat:

One thought on “27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

  1. […] Förra inlägget var mitt 500:de. […]

Kommentera

