20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film…

Som sagt, någon direkt filmmänniska är jag inte så de här rubrikerna som har med denna genre att göra blir ju lite smått tuffa. Det gör också att detta inlägg inte alls kommer dag 20, utan är ute först i dag 22.

Någon teaterapa har jag aldrig varit, och jag har aldrig känt något behov av att exponera mig för den stora massan. Så jag borde väl kanske välja en extremt utåtriktad personlighet som kontrast till den jag är. Eller en person som i filmsammanhang får göra det som jag själv uppskattar mycket – resa och uppleva, och samtidigt få en inblick i ”förr i tiden” – Phileas Fogg i Jules Vernes Jorden runt på 80 dagar vore kanske lämplig. Alternativt något romantiskt med snygg manlig karaktär, eftersom det är så tunt på kärleksfronten i det riktiga livet… Lägg på lite glamour, pengar och klassresa, så tar jag Vivian i Pretty Woman. Att få tillbringa några nätter med Richard Gere skulle jag inte ha något emot.

Det här är alltså ett inlägg i kategorin En bloggrubrik för varje dag i januari 2014 initierat av Onekligen

Taggat:

Kommentera

