Bostadsissues

Man kan tycka att 120+20 kvm ska räcka för en 3-barnsfamilj.

Det gör det också. Egentligen.

Just nu delar 1an och 2an rum. E har ett eget, relativt litet rum. Jag har mitt sovrum. Förutom det har vi ett härligt vardagsrum som hänger ihop med matrummet som är öppet mot köket. En tvättstuga. Ganska gott om förvaring. Och så har vi gästrummet.

Gästrummet som skulle kunna bli ett sovrum till en av killarna. Fast helst skulle jag vilja att det var ett allrum/vardagsrum för barnen. Det är inte jättestort, men skulle räcka fint. OM en av killarna skulle ta det så känns det på något sätt orättvist. Någonstans tänker jag också att om det finns ett ställe hemma hos oss för ett gäng kompisar att hänga, så ökar chansen att de är hos oss, vilket jag skulle tycka om.

Men så har det dykt upp ett hus, inte långt från där vi bor nu.

En villa. Eget sovrum till alla. 2 vardagsrum. Suverän planlösning, men egentligen några kvadrat för stort (mindre => billigare..). Lagom tomt att sköta för mig ensam. Inga omedelbara renoveringsbehov. Garage. Nära skolan.

Vet inte vad som får mig att tveka egentligen. Det skulle bli den 4e flytten på 11 år (där visserligen den förra var typ påtvingad). Känner mig lite hoppig. Fast jag är ju kvar i samma område.

Nåväl, budgivningen har kommit igång. Det kanske ger sig alldeles av sig själv om jag ska behöva fundera på flytt eller inte.

Men en liten tumme får du gärna hålla!

Taggat:

2 thoughts on “Bostadsissues

  1. Louise 15 januari, 2014 kl. 05:39 Reply

    Spännande, jag håller tummarna!

  2. vardagsgladje 16 januari, 2014 kl. 10:22 Reply

    Håller tummarna jag oxå.

Kommentera

