När saknaden gör fysiskt ont

Jag kan inte påminna mig om någon händelse av icke-fysisk karaktär som skapat fysisk smärta innan den dag då jag gick miste om mitt heltidsumgänge med barnen.

Nu sitter jag här, 11 timmar innan jag ska lämna ifrån mig barnen för nästa pappavecka, och har ont i hela kroppen. Jag lämnar ifrån mig barnen varannan vecka så det i sig är inget ovanligt.

Men tanken på en jul utan barnen, den 2a av 5 sedan skilsmässan, skapar en smärta som känns i hela kroppen, tårarna rinner och allt känns allmänt olustigt.

Vi firade igår. Barnen, mormor, moster,morbror och kusinerna. Julbord på lokal och julklappar här hemma. Men det är inte det samma.

I morgon lämnar jag barnen. Fortsätter sedan med mamma och syster med familj till julfirande på annan ort. Men en ort där vi haft flera fina jular tillsammans hela gänget förut.

Vet inte om det var ett dåligt beslut att hänga på? Kanske skulle jag dragit iväg någon helt annan stans??

Taggat:

2 thoughts on “När saknaden gör fysiskt ont

  1. eva 23 december, 2013 kl. 12:52 Reply

    usch så hemskt.
    jag lider med dig… och vet du att jag tror att det var jättebra ide av dig att ändå följa med mamma o syster…det tror jag faktiskt. det blir en jul tillsammans med dem, istället för heeelt ensam. jag ska tänka på dig lite extra, och skicka energier o sånt, om det nu hjälper… vi kan ju aldrig veta. Kram

  2. vandrar 23 december, 2013 kl. 10:13 Reply

    Märkligt detta med jul, att den helgen kan skapa så mycket sorg, ja det är märkligt hur mycket förväntningar vi har byggt upp runt hur en jul egentligen ska vara?

Kommentera

