Hängande ögonlock

20131125-215523.jpg

Mina ögonlock hänger. Det är mycket annat som hänger också men just ögonlocken stör mig. Jag ser trött ut. Konstant. Visst är jag trött till och från. Men inte i den mån mina ögon vill låta påskina.

X kg ner kommer att ta bort diverse häng, utom just ögonlocken. Så nu funderar jag på ett lyft. Läser om olika stora ingrepp och blir lite fundersam. Över typen av ingrepp. Över val av klinik.

Har du erfarenhet? Eller känner du någon som lyft? Visst går det att läsa sig till info men skulle gärna få kontakt med någon som faktiskt gjort något åt sina ögonlock.

Taggat:

6 thoughts on “Hängande ögonlock

  1. Veronica 25 november, 2013 kl. 11:24 Reply

    En väninna fick ögonlocksplastik för ett par år sedan. Hon var då 40 och läkaren bedömde att hon hade onormalt hängiga ögonlock för sin ålder, som fick henne att se trött och gammal ut vilket fick henne att må skit.
    Hon såg ut som om hon varit i ett rejält slagsmål efteråt och var nog sjukskriven i två veckor med ganska mycket smärtstillande i kroppen. Blåmärkena och svullnaden tog ganska lång tid innan det var borta helt. Ansiktet var bandagerat ett tag.
    Hon ångrar dock inte ingreppet alls, för hennes ”överhäng” är borta och hon ser den pigga person hon känner sig som när hon tittar sig i spegeln.

    • Ett stenkast från Fyndet 25 november, 2013 kl. 11:28 Reply

      Tack för snabbt svar! Tror du hon skulle vara villig att dela med sig erfarenheter ”live”?

      • Veronica 27 november, 2013 kl. 02:33

        Det är mycket möjligt, jag kan fråga. Ursäkta att jag inte kollade på en gång.

      • Veronica 27 november, 2013 kl. 10:42

        Om du skickar mig ett mejl på vereade@gmail.com så ska du få hennes telefonnummer. Hon tyckte det var bäst att prata direkt. 🙂

  2. Singelmamman 25 november, 2013 kl. 11:47 Reply

    Mina ögonlock hänger likadant. Har också funderat på lyft. Tråkigt att se trött ut jämnt.

Kommentera

