5:2, 4e tillfället

Oj vad det stormar kring 5:2. I ena artikeln rosas 5:2 och hyllas som en livsstil. I nästa är det ännu en förkastlig bantningsmetod. Till och med bulimifrämjande. Men jag är nöjd hittills. Inte helt strikt på ”5”-dagarna men hyfsat noga.

(ids inte leta källor).

Självklart förstår jag att man inte kan svulla 5 dagar i veckan och svälta sig de övriga två. Det gör jag inte heller. Jag äter normalt 5 dagar med kontroll på att hålla onödiga intag i schack (riktiga måltider, begränsat med snacks, minimalt med kvällsätande), och landar på 500 kcal de övriga två.

Stor skillnad mot tidigare viktförändringsförsök är att jag mycket seriöst den här gången ska se till att motionera regelbundet och hyfsat varierat 4-5 ggr per vecka.

Nåväl, drygt halvvägs in i vecka 2 har alla fastedagarna passerat och detta utan problem. Jag måste se till att dricka mycket vatten – det är väl egentligen min största utmaning fn.

Taggat:

2 thoughts on “5:2, 4e tillfället

  1. Susjos 30 augusti, 2013 kl. 11:47 Reply

    Alla sätt är bra utom de dåliga 🙂 Lycka till!

  2. lifesucks2013 31 augusti, 2013 kl. 03:19 Reply

    Man ska inte bry sig så mycket om vad som skrivs i olika artiklar. Funkar detta för dig så kör ditt eget race du.

Kommentera

