Jobbresor

När jag var liten reste min pappa jämt. Nej, inte riktigt, men ofta. Han fick flyga. Bo på hotell. Äta på restaurang.

Gissa om min syster och jag var avundsjuka!

Under mitt första jobb bodde jag på hotell veckor i taget. Vi var ett gäng om ca 20-25 jämnåriga (drygt 20 år) som gick på utbildning. Stannade kvar på helgerna och festade. Såg oss omkring. Vi hade the time of our lives. Hotellivet var nytt och fräscht. Det fanns inga måsten hemma.

Jag reser endel i jobbet idag också. Det blir över dagen. Eller utresa på kvällen. Jobb nästa dag. Och så hem med sista flyget. Ett hotellrum som andra. En restaurang som andra. Inga nöjen. Ingen shopping. Inga sevärdheter. Är det över dagen blir det inte ens ett traktamente… Det är så där lagom glamoröst med jobbresor. Men mina barn är avis..

Senaste resan var just flyg på kvällen. Jobb 9-10 timmar följande dag. Hem igen. Nästa resa blir över dagen till ett grannland i väster. Flyger vid 07. Hemma 21. Nja, hade hellre åkt till kontoret. Även om kunden är jättetrevlig och jobbet bra. Men som sagt, de resorna kan jag vara utan.

 

Ser du något annat än kontorets 4 väggar i din jobbvardag?

 

Kommentera

