iPadfri sommar?

I januari 2012 fick alla elever på killarnas skola en iPad. Självklart primärt för skolarbete men eftersom den ska tas hem varje dag så används den ju också till spel. Jag kan ibland känna stor frustration över paddan då jag inte tycker det är helt enkelt att begränsa användandet, men killarna älskar den.

Nu har skolan meddelat att paddorna samlas in över sommaren för någon slags översyn (hände inte förra året), och jag känner lätt ”panik”. Killarna vet inget än, men jag kan tänka mig att det blir en hel del snack i skolan i morgon.

Med tanke på att det finns programvara för att massuppdatera en grupp paddor är jag lite undrande över tilltaget. Vill gärna veta mer om vad de ska göra.

Eller så är det något slags avvänjningsförsök?

Taggat:

4 thoughts on “iPadfri sommar?

  1. Lillasyster 4 mars, 2013 kl. 08:44 Reply

    Gäller det alla klasser? Tycker det är lite konstigt (eller ja, konstigt och konstigt, är ju van att skolan inte informerar alla samtidigt utan att saker och ting kommer från olika håll) att inte 4:an har fått den infon ännu.

    • Ett stenkast från Fyndet 5 mars, 2013 kl. 10:31 Reply

      F-n vet. Det verkar ju fn inte vara så mycket som koordineras där uppe… Kollade med A idag, och ingen info om att paddorna ska in för dem.

  2. kompisen C 7 mars, 2013 kl. 10:43 Reply

    Låter som nån sorts storebrorsgrej, tycker jag… men det är ju deras grejor.

    • Ett stenkast från Fyndet 8 mars, 2013 kl. 10:13 Reply

      Typ. Tråkigt är att de inte har ett fullgott argument varför paddorna behöver dras in i 10 veckor…

Kommentera

