Julkort

Jag skickar alltid vykort. Eller, ända till förra julen har jag skickat julkort så länge jag kan komma ihåg. De senaste åren fler och fler digitala julhälsningar, men ändå ett ansenligt antal kort med traditionell post.

I år har jag skickat exakt 5 julkort. Alla per post. Jag har fått drygt 5 – av helt andra än de jag skickade till. Och det känns inget vidare. Antalet skickade alltså.

Det var inte ett medvetet val att strunta i julposten i år. Men både november och december har varit galna på jobbfronten. Långa dagar, och ner jobb än vanligt på annan ort. Visst är det en fråga om prioritering; jag hade nog kunnat hitta tid att både köpa och skriva kort, men hindret har varit en total brist på ork.

Passar på och säger Gott slut, och Gott Nytt År här istället.

Hur många kort har du skickat i år?

Taggat:, ,

6 thoughts on “Julkort

  1. Kiki 30 december, 2012 kl. 03:19 Reply

    Skickade 25 och fick ung 13. Helt ok resultat! 🙂 Det är mest släkten som inte skickar och samtidigt de som mest uppskattar bilden på barnet.. 🙂

    • Ett stenkast från Fyndet 5 januari, 2013 kl. 09:49 Reply

      Samma här – och egentligen har jag ingen vettig ursäkt till uteblivna kort annat än att jag helt enkelt inte orkat… Ska nog ta och skicka lite januarikort istället 🙂

  2. hallakulle 30 december, 2012 kl. 09:20 Reply

    Vi skickade 27 stycken och fick 13 styck, varav två var riktigt oväntade.
    Det är kul att få men roligare att skicka tycker jag. Jag vet att de uppskattas hos mottagaren.

    • Ett stenkast från Fyndet 5 januari, 2013 kl. 09:50 Reply

      Ungefär de proportionerna jag brukar skicka. Till denna jul fanns ingen ork 😦 Gör ev ett ryck nu i januari. Ska bo på hotell endel – då kan jag ju passa på..

  3. Singelmamman 30 december, 2012 kl. 11:34 Reply

    Skickade tio och fick tolv. Det ena helt otippat, och det värsta är att jag ännu inte tackat dem för kortet… fan ta mig. Så slött. Börjar gilla att skicka julkort, har aldrig gjort det tidigare.

    • Ett stenkast från Fyndet 5 januari, 2013 kl. 09:50 Reply

      Tvärt om för mig – har alltid skickat, men i år tröt orken. Får bli ”vårkort” istället..

Kommentera

