Slutet-på-november-backspegel

Gårdagens seminarium fick mig att göra en resa bakåt i tiden. Det tänkte jag göra här också, eftersom jag har lätt idétorka vad gäller inlägg i övrigt.

För ett år sedan var jag påväg till New York. Nu ska jag ju inte beklaga mig vad gäller resor, det har blivit ett par även i år, men oj så sugen jag är på att sticka iväg 4-5 dagar. New York any time, eller kanske Rom. Där har jag inte varit.

2010 var jag upprörd över bristen på kontakt. Förundras självklart fortfarande över hur man kan negligera ensamma människor i sin närhet, släkting eller annan.

Jag blev glad över att ni ville dela med er av er själva där i slutet av november 2009. När jag drog igång denhär nya bloggen ställde jag frågan igen och ni var många som svarade. Finns det någon nytillkommen läsare så får du gärna dela med dig också. Det går bra att göra här.

När E var alldeles ny, och hela hennes första år, var hon med mig och jobbade då och då. Hon dunkade inte pannan i skrivbordet när hon somnade, men nyttjade väl kundens arbetsplats för en liten power nap.

I en annan tidsålder, när familjen såg annorlunda ut, köpte vi ett hus med 70-tals inredning. Vi skulle bo in oss lite innan vi renoverade, men köket var en katastrof under en lång tid. Hösten 2007, efter att ha bott i 1 år, hade vi ännu inte kommit till skott.

Ja, så var det i slutet på november de senaste 5 åren.

Hur slutet på november ser ut i år. Fullt upp. Minst sagt. Kanske något om det en annan dag.

 

 

Taggat:,

Kommentera

