Det kom ett samtal

Läste någons blogg, där det konstaterades att skolorna nog blivit mer uppmärksamma på var de har eleverna efter händelsen med 9-åriga Anna.

Knappt hade jag läst klart förrän telefonen ringde. Det var Fritids som undrade om jag visste var A var. Inte riktigt, kan jag ju säga. Eftersom jag satt på jobbet. Och utgick från att skolan/fritids hade koll. Han hade inte kommit tillbaks till Fritids efter dagens utflykt.

Gissa hur många tankar som snurrade till innan A svarade på mobilen. Visade sig att han sagt till en i personalen att han skulle hänga med en kompis hem. Vid återringning till skolan fick jag som kommentar att de två inte jobbade på samma avdelning och därför inte hade stämt av.

Hm, någonstans är det ju fel. Antingen ska personen som fick info från A vidarebefordra den. Eller så ska h*n tala om för A att denna info måste lämnas till annan personal, eftersom h*n inte hör hemma på A’s Fritids.

Nåja, skolan reagerade snabbt, och A var inte borta, så allt väl.

Taggat:

2 thoughts on “Det kom ett samtal

  1. Trebarnsmamman 14 november, 2012 kl. 05:14 Reply

    Fler än jag som gör skolan/fritids oroliga. Pinsamt när det blir fel, men bra att säkerheten skärps!

Kommentera

