Höststädning

Gick ut i trädgården för att se till jordärtskockorna. Bara det. Inget annat. Löven tänkte jag låta ligga till våren. Det ska ju vara bra för gräsmattan.

Men grannen räfsade för fullt. Och då fick jag dåligt samvete. Så jag plockade fram min egen räfsa. Fick ihop 3 säckar. I min trädgård finns inga träd. 3 säckar utan träd. Inte illa.

Föreningen har en skottkärra. Hade tänkt låna den för att köra säckarna till komposten. Men den var utlånad. Hade varit ok om det inte varit för att den stod i polisens trädgård. Full med skräp. Och hon var inte hemma. Var så nära att tömma den i hennes trädgård och ta den. Men jag tänker inte sänka mig till hennes nivå.

Nåväl. Säckarna förpassades med handkraft. Trädgårdsmöblerna flyttades till garaget och utevattnet är avstängt. Återstår att tvätta och ställa undan några krukor.

Nu är vi redo för vintervila.

Taggat:, ,

Kommentera

