Inte helt optimalt

Känns inte helt optimalt att jag upptäckte att den målade väggen i källarrummet buktade. Och kändes fuktig.

Så jag pillade lite. Och pillade lite mer. Nu har jag frilagt ca 120 * 60 cm av ytterväggen och ska ta ett flarn av målarfärgen till måleributiken.

Det konstiga är att varken ovanför eller i sidled, peppar peppar, märker jag några liknande tendenser.

Jag hoppas i min enfald att det hänger ihop med att jag haft en gästsäng stående utmed väggen. Den står inte där längre.

Färgåtergivningen är skum. Väggen är vit.
.

20120917-233647.jpg

Taggat:, ,

5 thoughts on “Inte helt optimalt

  1. Trebarnsmamman 18 september, 2012 kl. 09:23 Reply

    Trist 😦 Kan det komma vatten utifrån som orsakar detta? När dränerades huset om? Stuprör som går ner i marken eller sluttar det helt enkelt mot denna delen av väggen?

  2. Ett stenkast från Fyndet 18 september, 2012 kl. 11:18 Reply

    Vet inte när de dränerade om. Men det är en BRF, och när ett hus längre bort i längan hade fuktskada så mätte de i alla lägenheterna, och jag hade inga förhöjda värden.
    Så jag hoppas och tror att det är lokalt pga den extremt regniga sommaren. Ska kolla upp efter minisemester.

  3. Trebarnsmamman 19 september, 2012 kl. 10:00 Reply

    Gör så! Lycka till och ha en härlig mini-semester.

  4. MadamX 22 september, 2012 kl. 08:34 Reply

    Även om du inte hade förhöjda värden när mätningen så kan du ha det nu. Ibland går det jäkligt fort.

    /Hon med fyra ruttna badrum och en rutten källarvåning bakom sig

    • Ett stenkast från Fyndet 24 september, 2012 kl. 10:25 Reply

      Liite extra ludd på två små ställen som inte var där i torsdags. I morgon ringer jag fastighetsskötaren. Uäck.

Kommentera

