MR

I våras fick jag utan förvarning under loppet av knappt en vecka 3 rejäla migränanfall.

Det visste jag inte då jag uppsökte akuten och fick göra en datortomografi och ett ryggmärgsprov för att utesluta en hjärnblödning.

DT:n visade att ingen blödning uppstått. Det var ju skönt. Däremot hittade de ett slags cysta, och pga den fick jag remiss till en magnetröntgen.

Idag var det dags. Tur att man inte har klaustrofobi eller problem med höga ljud! Blev väl omhändertagen och informerad av sköterskan Lasse som ska ha ett stort plus för sitt sätt. Lugn och saklig!

Själva röntgen var helt ok. Högljudd ja, men hade radio i hörselskydden. Liite instängd kände jag mig men visste att de kunde dra fram mig när som om det hade behövts.

Det är nu det jobbiga börjar. Väntan på svaret. Nästan två veckor. En liten tumme att de inte hittar något annat än det förväntade skräpet efterfrågas.

20120912-214500.jpg

Taggat:, ,

11 thoughts on “MR

  1. Fru H 12 september, 2012 kl. 09:54 Reply

    Jag håller tummarna för dig. Har gjort två MR röntgen, en av örat och då fick jag lite panik för att jag kördes in så långt kände mig instängd men den andra var för knät så den kändes mer ok.
    Kram!

  2. FrökenGunilla 12 september, 2012 kl. 09:57 Reply

    Tummar här med. Det var säkert bara hjärnan de hittade. Å det är ju inte illa! 😉

    • Ett stenkast från Fyndet 13 september, 2012 kl. 02:49 Reply

      Tack! Ja, det är ju inte illa! Ibland undrar jag om den har försvunnit – känner mig för det mesta helt ok men ibland är det ju vimsigt värre 🙂

  3. Åsa 12 september, 2012 kl. 10:03 Reply

    Håller tummarna! Vet själv hur illa väntan på besked skaver.

    • Ett stenkast från Fyndet 13 september, 2012 kl. 02:50 Reply

      Tack! Skaver var ordet för dagen. Försöker att tänka bort det, men det ligger där i bakhuvudet (förhoppningsvis inte i sällskap med något annat…)

  4. Trebarnsmamman 13 september, 2012 kl. 08:53 Reply

    Klart att jag håller en tumme, jag håller två om du vill!

    • Ett stenkast från Fyndet 13 september, 2012 kl. 02:46 Reply

      Tack! Det ska ju inte vara något säger de; men samtidigt kan man ju undra. En MR är ju inte direkt gratis, och varför ”slösa” om det inte behövs??

  5. Kompisen C 13 september, 2012 kl. 07:13 Reply

    om jag tar med alla barnen blir det tolv tummar från oss. vi håller dem jättehårt för din skull.
    stor kram

  6. -ME- 13 september, 2012 kl. 10:17 Reply

    Jag håller självklart tummarna!

  7. Nenny 14 september, 2012 kl. 09:22 Reply

    Gick igenom samma sak för ca 10 år sen. Hittade också cystor som var helt ofarliga och tydligen kunde bildas lite här och var?! Hade hemskt ont i huvudet under en period och genomled ett mindre helvete då min äldsta bara var 1 år och jag såg framför mig hur hon skulle förlora sin mamma. Tio år senare har jag fortfarande migrän emellanåt och är livrädd för att samma smärta ska återkomma men ta i trä… Det värsta var nog att få beskedet på Karolinska där det samtidigt satt gråtande människor som inte fått bra besked. Önskar dig all tur, massa kramar och de slösar inte MR, de tar det säkra före det osäkra när det gäller yngre människor tror jag!

Kommentera

