Resdax *2

Nu är det förvisso soligt och fint hemma på min gata i stan, men det hindrar ju inte att jag längtar till de två kommande resorna.

Om blott 9 dagar tar jag med mig 1an till Tyskland för en långweekend. Ska lägga in en spurt och göra någon slags planering för våra dagar i Neuss, Düsseldorf och Köln. Ser fram emot fina höstdagar och kul aktiviteter bara vi två, och ihop med våra vänner på plats.

Hinner hem för att jobba 7 dagar innan jag drar iväg på egna äventyr. Där behöver jag inte fundera mycket på varken planering eller packning – agendan är klar och vädret bör inbjuda till shorts, t-shirt, badkläder och kläder för träning.

Har du någon resa i pipen?

Taggat:, , ,

6 thoughts on “Resdax *2

  1. Fru H 11 september, 2012 kl. 10:33 Reply

    Åhhhh så najs!! Jag skulle gärna ta en liten weekenresa nu till London eller Dublin. Men jag sparar mina pengar till Thailand över jul och nyår och så till min träningsresa i mars 🙂

    • Ett stenkast från Fyndet 11 september, 2012 kl. 10:43 Reply

      Inte fel med Thailand – det är ju en så bra jul i år också, så egentligen skulle man ju ge sig iväg länge. Tysklandsresan är As 10-årspresent. Vi bor hos mina kusiner, så det är lite av en budgetresa.
      Dublin är underbart – var där över Kristihimmelfärds för några år sedan. London var länge sedan; det var nog när syster bodde i England.

  2. Singelmamman 11 september, 2012 kl. 11:46 Reply

    Ingen resa inbokad. Ev en längre weekend i Köpenhamn i höst. Mycket ev…

    • Ett stenkast från Fyndet 11 september, 2012 kl. 12:29 Reply

      Spännande! En weekend i Kph är inte att förakta! Det låter lite mystiskt det där med ”mycket ev…”

  3. -ME- 13 september, 2012 kl. 10:25 Reply

    Jepp, vi siktar på långweekend i London ihop med kidsen i vinter. De säger att aaaaalla andra fått flyga och London känns lagom att börja med. Dessutom har jag inte varit där själv på tolv år, så det är dags igen. =)

  4. Minisemester « Ett stenkast från Fyndet 20 september, 2012 kl. 12:28 Reply

    […] ett par timmar bordar vi planet, 1an och jag. Det är minisemester till Tyskland i […]

Kommentera

