Svarta faran

Igår kväll packade barnen och jag svarta faran.

Det är barnens väska-för-alla-kläder-och-grejer-som-åker-mellan-föräldrarna.

Den här gången fick jag sön-sön-ons, så jag ska inte klaga. Dessutom ses vi på fredag (kalas för barnens kusin), liite på lördag (fotboll) och söndag (gympa för E, kalas för 2an).

Judodräkter, fotbollskläder för träning och match, regnjackor. Plånböcker och telefonladdare. Killarna packar utan knot. Lilla loppan vet ju inget annat. Men det är alltid med tungt hjärta som väskan fylls.

 

Taggat:,

3 thoughts on “Svarta faran

  1. MadamX 6 september, 2012 kl. 07:15 Reply

    Jag läste någon gång någon stans att någon skrev att det var bara bra att ungarna fick släpa grejor mellan sina hem. Det skulle tydligen förenkla själva flytten, på nåt sätt. De fick ett tydligt avslut (nerpackning) och början (uppackning).

    Men fan tro´t…

    • Ett stenkast från Fyndet 10 september, 2012 kl. 10:48 Reply

      Jasså… Det vete fåglarna om jag tror på. Men mentalt kanske det blir lättare om jag inbillar mig att det är så.

  2. MadamX 10 september, 2012 kl. 07:22 Reply

    Vi inbillar oss att det är så.

    *slår ordförandeklubban i bordet*

Kommentera

